Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2008

Ο Άγιος Μάγκας


Σαν σήμερα, το 1972 επέθανεν ο μεγάλος πατέρας του ρεμπέττικου, ο Μάρκος Βαμβακάρης. Ίσως ήταν ο μοναδικός άθρωπος που τραούδησε για τη ζωή του, για τα δικά του τα πάθη τζαι ήταν Μάγκας με το Μ κεφαλαίο. "Ο Άγιος Μάγκας" εν ο τίτλος του βιβλίου του Μάνου Τσιλιμίδη που μιλά ο Στέλιος Βαμβακάρης για το Μάρκο. Άμα γουστάρετε γυρέψετε το θκιαβάστε το.

Η λαϊκή μουσική οφείλει πάρα πολλά σε τούντον σπουδαίο μουσικό, οργανοπαίχτη, ερμηνευτή γιατί έβαλε τες βάσεις για να χτίσουν πάνω οι επόμενοι. Η πεννιά του ήταν απλή, βαρετή με 50 τόνους μαγκιά. Τραούθκια δικά του γνωστά εν η "Φραγκοσυριανή", "Μικρός αρραβωνιάστηκα", "Τα ματόκλαδα σου λάμπουν", "Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά" κτλ. Θα το κλείσω δαμέ με ένα κομμάτι του, τζαι εν να προσθέτω τζι'άλλα στη πορεία. Πόψε οι ζιβανίες στη μνήμη του τζαι στη μεγάλη του χάρη.


Μπουζούκι μου διπλόχορδο


Στίχοι: Βαμβακάρης Μάρκος, Φράγκος
Μουσική: Βαμβακάρης Μάρκος, Φράγκος
Εκτέλεση: Μάρκος Βαμβακάρης, Φράγκος & Στράτος Παγιουμτζής, Τεμπέλης

Μπουζούκι μου διπλόχορδο
μπουζούκι μου καημένο
μονάχα εσύ παρηγορείς
κάθε φαρμακωμένο

Το ντέρτι που ‘χω στην καρδιά
το ξέρεις και λυπάσαι
πριν να με κάψεις άπιστη
ποιος ήμουν το θυμάσαι

Τώρα με αποστρέφονται
με λένε αλανιάρη
τι θέλω τέτοια μια ζωή
ο Χάρος ας με πάρει

Κι αν είμαι αλάνης φουκαράς
δεν φταίω σας το λέω
για δυο ματάκια ψεύτικα
μέρα και νύχτα κλαίω

Μπουζούκι σύντροφε πιστέ
εσύ μονάχα μένεις
αυτή την ψεύτική ζωή
να μου την εγλυκαίνεις

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μάγκας ο Άγιος, Μέγας εσύ πού τα βρίσκεις και τα γράφεις.

Ανώνυμος είπε...

Εδώ είναι η βιογραφία του Άγιου
http://www.youtube.com/watch?v=Y-9zk5b_Pm8&feature=related

Χάρος είπε...

Να σαι καλά φίλε μου. Πολλά σπουδαίο το ντοκυμανταίρ. Εν χωρισμένο σε 3 μέρη τζαι αξίζει να αφιερώσουν ούλλοι ένα μισάωρο να κάτσουν να το δουν. Έσσιει ακόμα ένα ντοκυμανταίρ για τη ζωή του Μάρκου, εν θυμούμαι πως το λαλούν, τζαι τζείνο ξεκινά που το τζιαιρό που ταν μιτσής με παραπάνω λεπτομέρειες.

Να σαι καλά πάντως. Εμεράκλωσα μεσωμερκάτικα.

Ανώνυμος είπε...

Έιδα και τα τρία μέρη.εχεί έναν άλλο τίς ερτ πού έιναι η ιστορία τού ρεμπέτικου.θα στο στείλω μετά.

Ανώνυμος είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=oNMIEC8NDQU
ειναι πάνο από 35 μέρη.

Aceras Anthropophorum είπε...

Ήθελα να σ΄αντάμωνα,
Να σου λεγα καμπόσα,
Κι αν δε σου γέμιζα το νου

να να να να να νανα νανα να ναν

ααααχ να μου κοβαν τη γλώωωωσα

Ξέρει κανένας αν παίζει πούποτε ο Αντρίκκος (αν δεν λανθάννομαι για το όνομαν) - που την Κώμαν του Γιαλού; Έπαιζεν γύρω στο 85 στην μπουάτ του Σώτου στην Σκάλαν (Λιόγερμαν την ελαλούσαν;). Έπαιζεν πενιάν αντάξιαν του γέρου τζαι ετραούδαν στο ίδιον στύλ. Έχω τον ακόμα μες τα φκιά μου τζαι μερακλώννω.

Aceras Anthropophorum είπε...

Αγαπητέ Χάρε,

Αν θέλεις να συναντήσεις τον Μάρκο Βαμβακάρη στείλε μου ένα ίμέιλ να σου δώσω έναν τηλέφωνο να κανονίσεις να επισκεφτείς τον ζωγράφο Μιχάλη Κιρλιτισιά στην Βορόκλινη. Δουλεύκει πας το Ρεμπέτικο ("μετά που μια συγκλονιστική επισκεψη στην Κωνσταντινούπολη τι θα σου φκεί να σχεδιάσεις;" μου είπεν όταν το επισκεύτηκα προχτές). Είδα έναν ποτρέτο του Μάρκου, τον ανάστησε πραγματικά. Πρέπει οπωσδήποτε να δείς αυτόν τον άνθρωπο, το τι ζωγραφίζει, το τί λαλούν τα σχέδια του, τζαι το τι λαλεί τζείνος.